
- Кількість кредитів 3
- Тип Обов'язковий
- Семестр 9
- Рівень вищої освіти Магістр
- Підсумковий контроль Екзамен
Мета навчальної дисципліни: ознайомити студентів із актуальними проблемами інклюзивної педагогіки, сформувати базові знання, методичну компетентність та вміння комплексно застосовувати у професійній діяльності різноманітні навчальні стратегії забезпечення освітніх потреб школярів із особливостями психофізичного розвитку.
МОДУЛЬ 1. МЕТОДОЛОГІЧНІ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАСАДИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ПЕДАГОГІКИ |
|
Тема 1 |
Інклюзивгна осіта як соціальна модель ставлення до людей з інвалідністю. Інклюзивна педагогіка як галузь педагогічних знань |
Тема 2 |
Нормативно-правове забезпечення інклюзивної освіти в зарубіжних країнах та Україні. |
Тема 3 |
Досвід впровадження інклюзивної освіти в зарубіжних країнах |
Тема 4 |
Державно-громадські механізми розвитку інклюзивної освіти в Україні та сучасна система управління нею. |
Тема 5 |
Участь та роль батьків у впровадженні інклюзивного навчання в умовах закладу загальної середньої освіти. Асистент дитини та його функції. |
Тема 6 |
Особливості соціалізації дітей з ООП на різних вікових етапах.. |
Тема 7 |
Діти з особливими потребами: підходи до класифікації, специфіка психофізичного .Рівні підтримки |
Тема 8 |
Особливості навчання та виховання дітей з різними видами порушень: сенсорними, інтелектуальними, поведінкоими, розладами аутистичного спектру, порушеннями мовлення та порушеннями опорно-рухового апарату |
МОДУЛЬ 2. ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ПЕДАГОГІКИ |
|
Тема 9 |
Цілісний освітній інклюзивний процес: сутність, мета, структура та особливості організації. Команда психолого-педагогічного супроводу Технологія спільного викладання в інклюзивному класі |
Тема 10 |
Професійна майстерність та фахова компетентність педагогів інклюзивного класу Вчитель та його асистент: професійне співробітництво, командна взаємодія та управління інклюзивним класом. |
Тема 11 |
Диференційоване викладання та професійне співробітництво в інклюзивному класі. Технологія спільного викладання в інклюзивному класі |
Тема 12 |
Курикулум інклюзивної школи. Модифікація та адаптація курикулуму для дітей з особливими освітніми потребами. Універсальний дизайн та розумне пристосуання. |
Тема 13 |
Індивідуальний навчальний план та його складові. Складання індивідуального навчального плану (ІНП). Індивідуальна програма розвитку (ІПР). |
Тема 14 |
Корекційно-розвивальна робота як як склладова інклюзивного навчання |
Тема 15 |
Організація навчально-вихованого процесу в інклюзивному класі: форми, методи та засоби. Оцінювання досягнень учнів з ООП |
Тема 16 |
Прикладні методики, технології та техніки інклюзивного навчання і виховання школярів із особливостями розвитку |