
Мета навчальної дисципліни полягає в оволодінні методологічно аргументованим корпусом аспектів теорії літератури, розумінні суті літератури як одного з видів мистецтва, а також її специфіки та функцій; формуванні навичок компетентного погляду на літературний процес, вивчення найсучасніших методів і прийомів структурного, цілісного та рецептивного аналізу літературних творів, написаних у різнорідних суспільно-політичних умовах.
МОДУЛЬ 1. СПЕЦИФІКА ЛІТЕРАТУРИ ЯК ВИДУ МИСТЕЦТВА. ФУНДАМЕНТАЛЬНІ ПИТАННЯ ТЕОРІЇ ЛІТЕРАТУРИ У ШКІЛЬНОМУ КУРСІ З РУМУНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ |
|
Тема 1 |
Сутність науки про літературу. Особливості та завдання вивчення теоретико-літературних понять на уроках румунської літератури в старших класах. |
Тема 2 |
Літературний процес як становлення, деформація та зміна стильових напрямів. Літературний стиль та ідіостиль митця. |
Тема 2 |
Специфіка літератури як жанрово-родової системи. Вивчення ліричних, епічних та драматичних жанрів у школі. |
Тема 4 |
Автор – читач та їхня присутність у художньому творі. Вікові особливості сприйняття читача-учня. |
МОДУЛЬ 2. ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ТЕОРІЇ ЛІТЕРАТУРИ У ШКІЛЬНИХ КУРСАХ З ЛІТЕРАТУРИ. СТРУКТУРА ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ |
|
Тема 5 |
Зміст і форма як літературознавчі категорії. Проблемні аспекти сприйняття учнями поняття форми та змісту літературного твору. |
Тема 6 |
Методика аналізу персоносфери літературного тексту. персоносфера і система образів. |
Тема 7 |
Категорія „троп” та її основні різновиди. Риторичні та стилістичні фігури словесного тексту. |
Тема 8 |
Звукова сфера художньої мови. Вивчення архітектоніки форми віршованого тексту у школі. |