
- Кількість кредитів 5
- Тип Обов'язковий
- Семестр 4
- Рівень вищої освіти Бакалавр
- Підсумковий контроль Екзамен
Мета дисципліни – сприяти оволодінню студентами теоретичними і практичними основами педагогічної науки та професійної майстерності педагога; формувати педагогічне мислення та здатність до аналізу освітнього процесу; розвивати компетентності, необхідні для ефективної педагогічної взаємодії з учнями та використання інноваційних технологій навчання.
Змістовий модуль 1. Загальні основи педагогіки |
|
Тема 1.1 |
Вступ до професії вчителя. Педагогіка як наука про виховання |
Тема 1.2 |
Система освіти в Україні. Система освіти та виховання у зарубіжних країнах |
Тема 1.3 |
Розвиток і соціалізація особистості |
Тема 1.4 |
Основи наукових досліджень у педагогіці |
Змістовий модуль 2. Дидактика. Теорія виховання |
|
Тема 2.1 |
Дидактика – теорія освіти та навчання. Зміст освіти в сучасній школі |
Тема 2.2 |
Методи і засоби навчання. Інноваційні педагогічні технології. Гейміфікація в освіті. Діджиталізація навчального процесу. Освітні платформи і цифрові ресурси. |
Тема 2.3 |
Форми організації навчання. Педагогічний дизайн освітнього процесу. STEM-технологія в освіті. STEAM-уроки. |
Тема 2.4 |
Основи педагогічного контролю у закладі середньої освіти. Оцінювання учнів як напрям інституційного аудиту. |
Тема 2.5 |
Виховання як цілеспрямована система формування особистості. Структура і зміст процесу виховання |
Тема 2.6 |
Методи і форми виховної роботи. Позакласна і позашкільна виховна робота |
Змістовий модуль 3. Педагогічна майстерність |
|
Тема 3.1 |
Сутність педагогічної майстерності й педагогічної культури. Майстерність педагогічного спілкування. Розв’язання педагогічних ситуацій, задач і конфліктів. Імідж сучасного вчителя. Емоційний інтелект у педагогічній діяльності |
Тема 3.2 |
Педагогічна техніка як форма організації поведінки вчителя |
Тема 3.3 |
Навчання через досвід. Педагогічний коучинг та менторство. Скрайбінг і візуальне навчання. Розвиток soft skills у майбутніх педагогів – критичне мислення, тайм-менеджмент, ефективна комунікація. Етика та академічна доброчесність |
Тема 3.4 |
Роль методичної роботи в підвищенні рівня професійної підготовки вчителя. Інноваційні форми організації методичної роботи у сучасному закладі освіти |
Тема 3.5 |
Наукові засади управління освітою. Інструменти забезпечення якості освіти в Новій українській школі |
Тема 3.6 |
Інклюзивна освіта та соціальна компетентністьПсихологічна підтримка учнів у стресових ситуаціях Робота з дітьми з ООП – інструменти адаптації навчального матеріалу, універсальний дизайн навчання. |