
- Кількість кредитів 4
- Тип Вибірковий
- Семестр 7
- Рівень вищої освіти Бакалавр
- Підсумковий контроль Залік
Програму навчальної дисципліни "Історія румунської літературної мови"
складено відповідно до освітньо-кваліфікаційного рівня підготовки бакалаврів
спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова та література (румунська))..
Історія літературної мови водночас визначає і завершує фахову підготовку
філологів, формуючи цілісні знання із історії мови, літературної мови, мовної
системи, зумовленості процесів у межах кожного з мовних рівнів, тенденцій та
перспектив розвитку мови. Мета викладання дисципліни Історія румунської
літературної мови полягає в тому, щоб забезпечити наукове розуміння
загальних закономірностей і тенденцій становлення фонетичного та
граматичного рівнів системи сучасної румунської літературної мови. Завдання
курсу історії румунської літературної мови полягає в засвоєнні студентами знань
про історичний розвиток румунської літературної мови, еволюцію її стилів,
лексичного складу, граматичної будови, її лексичних, граматичних і правописних
норм у зв’язку з історією румунського народу та його культури. Зміна підходів у
сучасній історичній науці, процеси її деідеологізації сприяють науково
правдивому висвітленню суспільно-політичних умов розвитку румунської
літературної мови з часу її зародження і донині.
МОДУЛЬ 1. PRELIMINARII TEORETICE |
|
Тема 1 |
Предмет, завдання і значення курсу. Зв’язок курсу історії румунської літературної мови іншими науковими дисциплінами. |
Тема 2 |
Методологічні засади оцінки мовно-історичних явищ. |
Тема 3 |
Етапи становлення румунської літературної мови. Періодизація історії РЛМ. |
МОДУЛЬ 2. EPOCA VECHE |
|
Тема 4 |
Усний та писемний вияви літературної мови. Історія літературної мови як історія еволюції писемного узусу. |
Тема 5 |
Мова та стиль церковних текстів |
Тема 6 |
Мова та стиль історіографічних текстів |
Тема 7 |
Мова та стиль художніх текстів |
Тема 8 |
Розвиток румунської літературної мови. Пошуки шляхів розвитку сучасної літературної мови XVІI - XVIIІ ст. |
МОДУЛЬ 3. EPOCA MODERNĂ |
|
Тема 9 |
Початок нової доби в історії румунської літературної мови (кінець XVIII - початок ХІХ ст.) |
Тема 10 |
Școala Ardeleană («Трансильванська школа»). |
Тема 11 |
ТІніціатори процесів творення та вдосконалення румунської літературної мови у ХІХст. (Ion Heliade Rădulescu). |
Тема 12 |
Народно-історичний рух та розвиток румунської літературної мови: C. Negruzzi, V. Alecsandri, A. Russo. |
Тема 13 |
Нова доба. Загальні тенденції і джерела формування літературної мови у другій половині ХІХ ст. |
Тема 14 |
Питання неологізації лексичного складу румунської мови |